生き甲斐 (Ikigai)

ایکیگای یعنی دلیلی برای بودن یا زندگی کردن

شماره ۳۷. حیف فحش مناسب بلد نیستم!

۵ ۲

نمیدونم تمام لغتنامه‌ها انقدر پلیدانه تالیف شدن یا نه ولی به هر حال من تا حالا از لغتنامه‌ غیر آنلاین استفاده نکرده بودم! بعد امروز گفتم خب با توجه به اینکه همه میگن لغتنامه آقای فرامرز بهزاد فوق العاده است و بهترین و کامل‌ترین دیکشنری آلمانی به فارسی غیر تخصصیه و کلی هم در سایت‌ها ازشون تعریف شده بود و گفته بودن تحولی شگرف ایجاد کردن! گفتم اوکی پس منم این بار بیام و از این لغتنامه‌ی خیلی معرکه استفاده کنم و لذتشو ببرم بعد از دانلود نسخه PDF این لغتنامه به یکسری علائم اختصاری برخورد کردم که نمی‌دونستم چی هستن از پدرم پرسیدم و جوابی که داد به نظرم کامل نبود و در نتیجه از ساعت ۱۳:۳۰ نشستم پای ترجمه راهنمای لغتنامه و تا ساعت ۱۵ با ترجمه‌اش کشتی گرفتم تا بالاخره تونستم با کمک مترجمای مختلف و اندک دانش خودم ترجمه‌اش کنم و پیروزمندانه رفتم سراغ بررسی فهرست فعل‌های بی‌قاعده تا ببینم که اون افعال بی‌قاعده‌ای که هم با haben میان و هم با sein رو مشخص کرده و یا باید خودم اون ۵ صفحه رو مرتب کنم؟ وقتی کامل فهرست فعل‌های بی‌قاعده رو دیدم، رسیدم به چیزی که کاش زودتر دیده بودمش! رسیدم به ترجمه فارسی همون راهنماش! رسما ترک خوردم و جوش آوردم انقدر این جوش آوردنم شدید بود که دو تا بستنی خوردم هنوز دارم آتش میگیرم! لعنت بهش چرا به ذهنم نرسید شاید تهش ترجمه فارسیش باشه! من اجدادم اومد جلوی چشمم تا یه ترجمه قابل فهم انجام بدم، خدایااااااااااااااااااااا

نرگس بیانستان
۲۸ مهر ۱۶:۰۷

انصافا منم فحش مناسب این ماجرا رو بلد نیستم

پاسخ :
واقعا دردناک بود سردرد شدم انقدر فکر کردم :))
//][//-/ ..
۲۸ مهر ۱۷:۲۳

ولی احتمالا خیلی مفید بود، نه؟ یک متن تخصصی و پروفشنال را خواندی و ترجمه کردی. در یادگیری زبان این مرحله‌ی خیلی خیلی بالایی است. تبریک :)

پاسخ :
مفید که بود ولی شما فکر کن من سطح زبانم خیلی پایین بود و تازه پایه رو تموم کردم بعد متنش از ساختار و لغات سطح پیشرفته استفاده کرده بود! بعضی لغاتش رو وقتی به فارسی معنیشو می‌دیدم بازم نیاز داشتم برم دنبال ساده‌تر کردنش که برام قابل درک شه ولی خب اینکه بالاخره تونستم ترجمه‌اش کنم قبول دارم خیلی لذت بخش بود.
ممنونم
درباره من
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان