生き甲斐 (Ikigai)

ایکیگای یعنی دلیلی برای بودن یا زندگی کردن

معنی اسامی وب

متانویا(Metanoia): 
این کلمه‌ی یونانی درواقع به سیر تغییر و تحول در ذهن اشاره دارد. "متانویا" می‌تواند سفری برای ایجاد تغییر در قلب، ذهن، خود و یا روش زندگی کسی باشد که سبب تغییر افکار، سبک زندگی و سلائق یا باورها می‌شود. 
در فرهنگ یونان باستان، "متا" به معنای ماورا یا فراتر و "نویا" از ریشه یونانی "Nous" به معنای فکر و ذهن آمده است. 
شخصی که "متانویا" انجام می‌دهد درواقع سفری به سمت زندگی جدیدی شروع کرده که خالی از اتفاقات و مسائل زندگی قبلی‌اش است.

 

ایکیگای(生き甲斐,Ikigai): 
دلیلی برای بودن یا زندگی کردن!
ایکیگای (生き甲斐, Ikigai) اصطلاحی ژاپنی است و اشاره به عللی دارد که زندگی هر شخص را ارزشمند می‌کند و به آن معنا می‌دهد. بر اساس فرهنگ ژاپنی، هر شخص یک "ایکیگای" دارد که یافتن آن، نیازمند جستجویی عمیق و طولانی در وجود خود است.
عده‌ای معتقدند که "ایکیگای" جزو دلایلی است که باعث می‌شود افراد در هر کجای دنیا زندگی طولانی‌تری داشته باشند و همچنین در فرهنگ اوکیناوا (沖縄県, Okinawa) آن را دلیلی برای برخاستن در صبح می‌دانند.
این عبارت ترکیبی از دو واژه‌ی ژاپنیِ ایکی(生き,Iki) به معنی زندگی و کای (甲斐, Kai) به معنی ارزش و فایده است که به علت قرارگیری پس از واژه قبلی گای تلفظ می‌شود.

 

گِبورگِنهایت(Geborgenheit):
این کلمه‌ی آلمانی را می‌توان به عنوان احساس آشنایی، محبت، گرما، امنیت و آرامشِ خاطر در یک مکان نام برد. جایی که می‌توانید به اطرافیان خود تکیه کرده و به آنان اعتماد کنید طوری‌که انگار هرگز چیزی نمی‌تواند به شما آسیبی برساند. 
گِبورگِنهایت (Geborgenheit) درواقع برای هر شخص مفهوم خاصی را بیان می‌کند اما درواقع حسی است که قابل ترجمه نیست. برای برخی به معنای احساس امنیت و محبت در یک رابطه‌ی عاشقانه است و برای برخی دیگر می‌تواند احساس راحتی و یا داشتن صداقت و صراحت در جمعی دوستانه را بیان کند. 
این کلمه برای عده ای نیز مفهوم خاص‌تری را بیان می‌کند مانند احساسی گرم و صمیمی که هنگام خوردن غذای خانگی پس از بازگشت به منزل مادری خود به شما دست می‌دهد. همچنین می‌تواند یک احساس کلی‌تر و یک امنیت مسالمت آمیز در زندگی را توصیف کند.

 

منبع اسامی و معانی زیباشون: توسکا!

درباره من
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان